Off site optimizacija je izjemno pomembna veja SEO optimizacije. Poleg off site optimizacije, ločimo tudi on-site optimizacijo. Kaj pomeni, kako jo izvajamo in kakšne koristi prinaša, v nadaljevanju.
Kaj je off site optimizacija?
Off site optimizacija je področje SEO optimizacije. SEO optimizacija zajema aktivnosti, s pomočjo katerih spletno stran uvrstimo čim višje na spletnih iskalnikih. Gre torej za izboljšave na spletni strani, ki morajo biti narejene v skladu s pravili SEO optimizacije. Da bi bili z izdelki / storitvami, ki jih ponuja določena spletna stran na 1. strani iskalnika, moramo spletno stran ustrezno prilagoditi.
In sicer je potrebno urediti vsebine na spletni strani – kar imenujemo On site optimizacija. Potem pa potrebujemo tudi povratne povezave iz drugih spletnih strani na našo stran – to pa je področje off-site optimizacije.
Off site optimizacija je torej grajenje povratnih povezav (t.i.back-linkov) na številnih drugih spletnih straneh (tudi družabnih omrežjih), ki kažejo na našo spletno stran. S tem naša stran pridobiva na moči, postaja več vredna iz vidika iskalnika, zato jo iskalnik uvrsti višje.
Kako se izvaja off-site optimizacija?
Off-site optimizacijo izvajamo v skladu z aktualnimi pravili SEO optimizacije. Strokovnjaki za optimizacijo spletnih strani to izvajajo s pomočjo mreže večjega števila spletnih strani. Na teh straneh objavljajo razne vsebine (večinoma v obliki člankov), kamor na pravilen način vstavljajo povratne povezave.
Pri ustvarjanju teh povezav veljajo številna pravila, kot so npr. gostota povratnih povezav na celotno število besed v članku, mesto povratnih povezav, frekvenca povratnih povezav, imena oz. besedila za povratne povezave itd. Gre za precej kompleksno področje, ki zahteva širok nabor znanj in izkušenj.
Kakšne koristi prinaša off-site optimizacija?
SEO optimizacija, ki zajema tudi off-site optimizacijo prinaša številne koristi:
- Zvišanje pozicije na spletnih iskalnikih za ključne besede na spletni strani.: Če v Google vtipkamo ključno besedo “volanski končniki, opazimo ponudnike končnikov. Še posebej tisti, ki so med prvimi petimi zadetki, zagotovo izvajajo off-site optimizacijo. Kako težko se bomo uvrstili med prve zadetke, je odvisno od tega kakšna je konkurenca, koliko ljudi mesečno vtipka ključno besedo v iskalnik, kakšna je kakovost naše spletne strani iz vidika SEO optimizacije ipd.
- Povečanje obiska spletne strani. Z višjo uvrstitvijo na iskalnikih si zagotovimo večji obisk spletne strani, saj ob brskanju po spletu naša stran postane vidna. Ljudje jo obiščejo. Ali se bojo odločili za oddajo povpraševanja ali nakupa pa je odvisno od tega, ali je spletna stran izdelana tako, da uporabnika pelje v »akcijo«. Primer: Proizvodno podjetje je pred začetkom izvajanja optimizacije spletne strani svojo storitev CNC obdelava kovin imelo na 4. strani iskalnika Google. Po rednem in kakovostnem delu off site in on site optimizacije so na 1. strani Google. S tem so bistveno povečali obisk spletne strani in število povpraševanj.
- Povečanje zaupanja v blagovno znamko. Z visoko uvrstitvijo na spletnih iskalnikih v očeh kupcev pridobivamo zaupanje v naše izdelke/storitve.
- Povečanje prodaje. Z vsemi naštetimi pozitivnimi učinki, ki jih prinaša off-site optimizacija, pa se poveča
tudi prodaja v podjetju. Primer: Proizvodno podjetje že nekaj mesecev izvaja off-site in on-site optimizacijo za slovenski in nemški trg. Z višjimi uvrstitvami na iskalniku Google so pridobili nove kupce za njihove proizvode – varnostne ventile – t.i. Vakuum-sicherheitsventile. Prodajo so povečali za 10% v primerjavi z istim obdobjem lani. SEO optimizacija je podjetju prinesla želene marketinške učinke.
Off site ali on site optimizacija? Kaj je bolj pomembno?
Da bi bili rezultati zadovoljivi, je pomembno delati obe področji. Eno brez drugega namreč ne daje želenih učinkov, torej ne prispeva v zadostni meri k zviševanju pozicije na spletnih iskalnikih.
On site optimizacija je podlaga ali odskočna deska za off site optimizacijo. Ko na spletni strani uredimo vsebine, torej pravilno opravimo on-site optimizacijo, je nujno potrebno izvajati tudi off-site optimizacijo. S povratnimi povezavami torej okrepimo on-site optimizacijo ter spletni strani dajemo moč in zvišujemo »kredibilnost«. Off-site optimizacijo moramo izvajati več mesecev, da so vidni prvi učinki. V povprečju se konkretni premiki na iskalniku ne pojavijo prej kot v 6-ih mesecih. Povratne povezave pa je potrebno ustvarjati vsaj enkrat tedensko za eno ključno besedo na različnih spletnih straneh.
Družabna omrežja – je to tudi off site optimizacija?
Je. Vendar pa vse povratne povezave niso enako močne. Torej ne zvišujejo naše pozicije na iskalniku v enaki meri. Družabna omrežja ( Facebook, Instagram, LinkedIn ipd.) veljajo za šibkejše povratne povezave. Torej, če bomo na družabnih omrežjih ustvarjali in delili objave s povezavo na spletno stran, bo to v manjši, a ne zadostni meri prispevalo tudi k uvrstitvi na spletnih iskalnikih.
Za uvrstitve na 1. strani Googla potrebujemo t.i. mrežo spletnih strani, s pomočjo katerih izvajajmo kakovostno off site optimizacijo. Prav tako lahko povratne povezave ustvarjamo tudi s pomočjo forumov, blogov ipd.
Dodatne informacije in nasveti: