Ključne besede in njihov pomen pri optimizaciji spletnih strani
Preden sploh resno začnemo z optimizacijo svoje spletne strani bi morali poskrbeti za raziskavo trga. Ko hočemo narediti novo stran na svoji spletni strani moramo vedeti kaj je njen namen. Kakšen je njen cilj. Šele, ko si bomo znali jasno opredeliti kaj je cilj določene vsebine bomo lahko začeli iskati ključne besede na katere se bomo osredotočili pri pisanju unikatne, kvalitetne in predvsem koristne vsebine.
Prvi praktični primer za besedo otroška oblačila
Torej o optimizaciji spletne strani ne moremo razmišljati preden ne razmislimo o vsem kar zanima naše potencialne stranke. Če recimo prodajte otroška oblačila morate razmisliti o tem kdo so vaši potencialni kupci. V tem primeru vsekakor ne boste ciljali le na končnega imetnika produkta ker otrok si ne bo sam kupil oblačil. Torej boste izbirali med otrokovimi starši. Naslednja naloga je, da se ugotovite kateri od staršev je bolj vpleten v ta del otrokovega skrbništva. Meni se v tem primeru odgovor ponuja že sam od sebe. Sem skoraj prepričan, da so to v večini primerov mamice. Torej oblačila za otroke kupujejo mamice. Kaj to pomeni za optimizacijo spletnih strani. To pomeni, da boste morali po tem, ko boste odkrili ključno besedo otroška oblačila razmisliti še o tem kaj so največje zagate mamic, ko kupujejo oblačila za otroke in jim v svojih zapisih poskušati pomagati najti rešitve.
Da pa ne bom preveč preskakoval pa raje najprej začnimo s tem kakšne ključne besede sploh poznamo. Torej v grobem poznamo dve vrsti ključnih besed: generične in dogorepe.
Generične ključne besede
Generične ključne besede so tiste besede, ki so za vas ključnega pomena. Tiste, ki opisujejo vaš posel, vašo branžo in seveda vaše izdelke. Te besede ali besedne zveze so ponavadi krajše. Največ dve besedi sestavljata generično ključno besedo. Sedaj pa še lastnosti, ki vsakogar, ki začne razmišljati o optimizaciji najprej pritegnejo. Torej prva in zelo pomembna lastnost je, da generične ključne besede imajo velik iskalni volumen. To pomeni, da te besede veliko ljudi vpiše v google pri iskanju. To, da imajo velik iskalni volumen pomeni tudi, da bo potencialno vaša spletna stran zaradi njih imela velik obisk. Po drugi strani pa to, da generične besede imajo velik iskani volumen pomeni tudi, da bo konkurenca pri teh besedah velika. Seveda kar nekako logično je, da bi si vsak poročni fotograf želel biti na vrhu rezultatov, ko nevesta v google vpiše besedo poročni fotograf.
Pri tem nikakor ne smemo pozabiti niti, da generičan ključna beseda ima ponavadi sopomenke ali pa, da v iskanju na googlu včasih skrajšamo besedno zvezo. Torej generična ključna beseda poročni fotograf je podobna tudi besedi fotograf za poroko, fotograf poroka ali pa izpeljanki najboljši poročni fotograf. Torej ne bodite ozkogledi, ko najdete temo za pisanje in poskusite raziskati vse ključne besede na katere iskalci iščejo vaš produkt ali storitev.
Dolgorepe ključne besede
Dolgorepe ključne besede pa so tiste, ki so po pomeni bolj drugotnega pomena za vaš posel. Mogoče bi bil boljši izraz, da so posrednega pomena za vaš posel. Če se kar takoj vrnem na prejšnji primer z otroškimi oblačili bi lahko rekel, da je dolgorepa ključna beseda v tem primeru lahko otroški trakovi za ušesa. Seveda to ni beseda, ki bi bila drugotnega pomena za vaš posel če prodajate otroška oblačila. Kajti vi si želite prodajati točno otroške trakove. Vseeno pa recimo, da trakovi za otroke spadajo v kategorijo oblačil za otroke in zato je to v smislu spletne optimizacije posrednega pomena.
Poleg vsega naštetega o dolgorepih ključnih besedah na primeru pa je še nekaj lastnosti, ki jih opisuje. Te so sestavljene iz treh in več besed. Ravno zaradi tega dolgorepe ključne besede manj ljudi vpišev google kot generične. Torej posledično imajo takšne besede manjši iskalni volumen. Tako pa pride tudi do tega, da te besede pripeljejo manj obiska na vašo spletno stran.
Vsekakor pa vse našteto ne pomeni, da se na teh besedah ne splača delati. Ravno nasprotno ravno na teh besedah se sploh v začetku še kako splača delati. Ker bomo zaradi kvalitetno napisane vsebine na dolgorepe ključne besede prej prišli na vrh iskanj bomo tako prej dobili prve obiskovalce spletne strani. Google pa bo tako zaznal, da je spletna stran živa in da se na njej nekaj dogaja. Tako jo bo začel tudi bolj resno jemati in s časom in seveda trdim delom bo stran dobila kredibilnost in tako bo tudi na generične ključne besede posledično lažje priti bližje k vrhu!
Raziskava ključnih besed s primerom družinsko fotografiranje
Raziskava ključnih besed je zelo pomemben korak v spletni optimizaciji. Takoj, ko imamo čisto vizijo kaj je naš posel in kdo so naša ciljna publika se bo zgodilo tudi, da bomo začeli iskati kljune besede. Če se kar takoj posvetim konkretnemu primeru družinskega fotografiranja bi iskanje seveda začel z enim od orodij. Sam največ iščem kar čez “keyword research tool” v google ads managerju. Lahko pa uporabite tudi ostala orodja kot je keyword surfer, ki je kar dodatek iskalniku crome. Ali pa razne spletne platforme kot je Ubersuggest, Moz, Semrush in podobne. Predlagam, da se v začetku odločite katera vam najbolj odgovarja in vam prikazuje rezultate, ki se vam zdijo najbolj verjetni. Potem pa se držite ene variante ker vam le ta prikazuje primerljive rezultate skozi čas.
Torej v iskalnik napišem besedno zvezo družinsko fotografiranje in poleg volumna dobim še dosti ostalih podatkov. Mene v tem trenutku najbolj zanimajo še povezane ključne besede. To pa zato, ker bom tako dobil idejo kaj še vključiti v nasvete, blog ali karkoli bom že napisal o fotografiranju družin. Tako sem pri družinskem fotografiranju dobil sedem relevantnih besednih zvez, ki sem jih zraven vključil v vsebino in tako ciljam na večji krog ciljne publike kot če bi se osredotočil samo na besedo družinska fotografija.
Raziskava tem, ki bodo pomagale potencialnim strankam
Za konec bi pa napisal le še nekaj besed o razliki med iskanjem ključnih besed in raziskavo tem! Iskanje ključnih besed vas že idejno sili k temu, da boste pisali preveč usmerjeno. Hitro se vam bo zgodilo, da boste natlačili v članek čisto preveč ključnih besed namesto, da bi napisali uporabno vsebino.
Torej raje razmislite o kvalitetni vsebini za svoje potencialne stranke. Če se spet obrnem na primer poročnega fotografa. Pri raziskavi poklica in spoznavanju poročne fotografije sem ugotovil, da neveste pred poročnim fotografom vsekakor rezervirajo poročno lokacijo. Torej takoj sem dobil idejo kje iskati svoje teme za pisanje najbolj koristnih blogov. Tako sem se odločil in napisal nemalo vodičev za izbiro lokacij v raznih regijah Slovenije. Lokacije za poroko so si lahko tako različne med seboj, da moraš bloge med seboj različno pisati. Ravno tukaj pride do izraza če iščete teme ali pač iščete ključne besede, ki jih boste nabasali v tekst! Če boste poročne lokacije, ki vas navdihujejo in boste pisali o njih bo to veliko boljša vsebina kot pa suhoparno SEO naštevanje ključnih besed o lokacijah za poroko.