Poleg spletne trgovine, ki prodaja, sta optimizacija spletnih strani in prvo mesto na Googlu najbolj izrabljeni prodajni besedni zvezi na svetu; vsi hočejo biti prvi, ker mislijo, da je to zagotovilo za uspešen spletni posel in to naprej prodaja storitev, ki sama po sebi sploh ne obstaja, ampak je samo še en buzzword v poplavi mnogih.
Z dobro strategijo, jasnim ciljem in pravilnim nagovarjanjem ciljnega občinstva lahko čisto dobro funkcionirate tudi če ste na 8. mestu.
1) ni vse, kar se v resnici prodaja, optimizacija spletne strani (seo). Optimizacija spletnih strani res da pomeni upoštevanje zakonitosti, da Google bolje razume kontekst in tematiko spletne strani (in posledično spletno stran uvrsti višje v svojem isklaniku), a žal premalo podjetij razume, da optimizacija spletne strani ni enako avtomatskemu povečanju prodaje. Če namreč naša spletna stran ni privlačna in dovolj unikatna, in je torej nezanimiva (ali pa so preprosto produkti v spletni trgovini predragi), prvo mesto na Googlu, ne bo pripeljalo ne novih poslov, ne prodaje. Zato prvo mesto na Googlu, zanesljivo prinaša več obiskovalcev (pa še v tem primeru moramo imeti mikaven naslov in meta opis spletne strani), za kaj več pa so potrebna še druga znanja.
2) v večini primerov ne potrebujete mojstra, ampak disciplino
3) lahko, da boste prvi na Googlu, a to ne pomeni, da ste v očeh potrošnika najboljši
Prvi na Googlu, zadnji na spisku?
AdWordsi nimajo veze z optimicazijo #truestory
Zadnjič so me klicali iz znane slovenske firme, ki se ukvarja z vsemi mogočimi stvarmi,povezanimi s spletom in spletnim marketingom. No, vzela sem si čas za pogovor, ker me je res zanimalo, kaj mi lahko ponudijo (pa malce sem bila firbčna, priznam).
Bi želeli biti na prvem mestu, me vpraša gospodična. Odvrnem ji, da načeloma mi je vseeno in me zanima, kaj se bo bistvenega spremenilo zame.
Več strank boste dobili, mi pravi.
OK, kako hitro pa lahko poskrbite, da bom prva?
Že jutri, pravi.
Hm? Kako, me zanima, saj sem slišala, da to traja po več mesecev in več.
Gospa, mi zakupimo besede in se pojavite takoj na prvem mestu.
Torej, oni bi mi vžgali oglasno kampanjo z AdWordsi. Kaj pa ima to veze z optimizacijo spletne strani?
Nič.
Kaj pa s pridobivanjem obiska? Veliko – ampak ko izklopiš oglase, se izklopi tudi obisk. Po zaključeni kampanji moja stran ne bi bila čisto nič bolj optimizirana kot je zdaj.
Danes se kot optimizacija prodaja že vse, kar je tako ali drugače povezano s spletom, samo, da se proda, ker vsi želijo biti prvi, ne glede na uspešnost, legalnost
Ko sem spraševala naokoli povprečne laike, ki so relativno sveži v tem fohu, ni jim pa še vse čisto jasno, sem dobila zelo različne odgovore na to, kaj je optimizacija spletnih strani:
- to je nekaj, kar cel dan klikaš po spletu, da si potem prvi
- to je ko nekomu plačaš, da ti zrihta, da si prvi
- to je to, da ti nekdo dodaja skrito besedilo na spletko, ker potem si prej prvi
- …
Nihče od vprašanih se recimo ni sekiral zaradi tega, da je bil povprečni čas nalaganja spletne strani tudi po 7 sekund in več – važno, da bodo prvi, ampak hej – hitrost nalaganja tvoje spletke je bistvenega pomena. Kdo bo čakal 14 sekund, da se ti naloži spletna stran, čeprav si prvi?
In kaj bo potem, ko boste prvi?
Mislite, da bodo povpraševanja po vaših storitvah kar deževala? Če je povprečno število mesečnih iskanj 30, ste lahko nadprvi, pa ne bo prišlo do bistvenih sprememb v vašem življenju.
Če bo vaša spletka brez kontaktnih podatkov, vas (ne čudite se!) tudi ljudje ne bodo množično klicali.
Če ne boste poskrbeli za potrošnike v različnih fazah nakupovalnega procesa, jih ne boste dobili več nazaj, ker večina jih ne kupi ali pokliče v prvo.
Torej, ko boste zbirali ponudnika za optimizacijo spletne strani, izberite takega, ki ne bo v nedogled kričal prvi prvi prvi, ampak vam bo znal objasniti celoten kontekst spletnega nastopa: kako se stvari med sabo povezujejo, dopolnjujejo in izpopolnjujejo.
Tecite stran od takih, ki vam obljubljajo rezultate v enem tednu ali pa od takih, ki vam stvari ne znajo povedati po domače. Teoretsko leporečje o besedah, ki so vam španska vas naredi še strokovnjaka še takega laika, povedat stvari tako, kot so, je drugo (a običajno se niti ne sliši tako lepo, kot če se gradijo gradovi v oblakih).
Nihče ne more narediti čudeža, razen seveda če uporablja nedovoljene metode, ki pa vam bodo na dolgi rok bolj škodile kot koristile (kaj vam pomaga en teden na prvem mestu, če boste potem 4 mesece penalizirani na 100 strani?).
In ne pozabite, čeprav ste na spletu, se ne morete zanesti samo na to, da bodo stranke našle vas (kar je prvi argument prvega mesta), ampak se boste morali na vse pretege truditi, da boste vi našli pr(a)ve stranke, tako da pisanje ponudb, sestanki in telefonski klici morajo biti del vašega vsakdana. Žal 🙂
Vsaka stran je po svoje že “optimizirana”
Z vsakim naslovom na vaši spletki, URL-jem in z vsebino, ki jo objavljate, sproščate signale, informacije, sledi o tem, o čem se pri vas gre. Bolj kot boste to redno in pridno delali, prej boste prišli do dejanskih povpraševanj, novih strank in prej ali slej se boste prebili na vrh ledene gore.
A ne zato, ker boste prvi, ampak zato, ker boste dejansko informativni in uporabni – to je ta skrita dodana vrednost, ki je nihče od SEO super special mojstrov optimizacije ne more ponuditi in tista stvar, ki manjka na večini spletnih strani, ki so na prvem mestu.
Čeprav so prve, so puhle, prazne, ker vse, kar imajo je to, da so prve. In ko jih nekdo prehiti, se lahko obrišejo pod nosom, zato ker je to zelo podobno temu, kot če upate na uspešno prodajo samo zato, ker ste najcenejši. Kaj se bo zgodilo potem, ko se bo pojavil nekdo, ki bo še cenejši – kaj se bo zgodilo, ko vas bo na Googlu nekdo prehitel?
No, o tem govorim 🙂
Priporočam: blog zapis 4 najpomembnejše točke PREDEN se zapodite v spletno prodajo
Oznake besedila: Prvi na Googlu, zadnji na spisku?