Osnovna SEO pravila za perfekcioniranje člankov

Optimizacija spletnih strani je v modernih časih zelo pogosta tema, ki se bi je vsak rad naučil. Da pa bo vaše učenje lažje vam bomo v tem članku predstavili osnovna SEO pravila, ki jih morate upoštevati za dobro optimizacijo. Ta pravila lahko uvedete na vseh spletnih straneh, ki jih želite dvigniti na spletnih iskalnikih.

Osnovna SEO pravila in primer na SEO-Praktik.si

Med najbolj osnovna SEO pravila uvrščamo tista pravila, s katerimi se lahko uvrstimo visoko na ključnih besedah nižje težavnosti. Na to seveda vpliva tudi koliko Google vaši spletni strani zaupa. Na primer starejša spletna stran z večimi uspešnimi članki kot SEO-Praktik.si bo lahko uvrščala članke z osnovnimi SEO pravili na veliko težje ključne besede kot kakšna nekaj tednov spletna stran.

Med takšna osnovna SEO pravila uvrščamo dolžino samega članka. Ne moramo namreč pričakovati, da lahko na splet objavimo članek s 50 besedami in se uvrstimo na vrh. Minimum besed se spreminja s težavnostno ključne besede, spodnja meja pa bi naj bila vsaj 300 besed. Več besed kot jih vsebuje članek, boljše bodo možnosti za visoko uvrstitev.

Če še enkrat pogledamo spletno stran Optimizacija spletnih strani iz prakse SEO-Praktik.si kot primer lahko vidimo, da so njihovi članki po večini daljši od 2000 besed, je pa res, da spletna stran cilja na ključne besede z visokimi iskalnimi volumni ter visokimi težavnostmi. Spletna stran SEO-Praktik.si je namenjena izobraževanju o optimizaciji in se na njej najde veliko uporabnih podatkov glede SEO.

seo pravila

Ključne besede

Kot drugo osnovno pravilo optimizacije uvrščamo pravilno ravnanje s ključnimi besedami. Vsak članek ima namreč vsaj eno ciljano ključno besedo in s to ključno besedo moramo v svojem članku nekaj narediti. Ključno besedo namreč želimo ponoviti v svojem članku tolikokrat, da bo gostota ključne besede nekje od 2,5% do 0,5%.

Ključno besedo je dobro vključevati tudi drugje, na primer v naslovu in podnaslovih, v imenih slik, videjev ter tudi v meta opisu, meta naslovu in v povezavi na spletno stran. Zanimivost glede Googlovega zaznavanja ključnih besed je, da bo Google zaznava tudi ključne in besede na slikah na spletnih straneh. Zaznava tudi letnice in podobno ter to tudi opušteva pri uvrščanju.

Najboljši primer, ki smo ga našli glede uporabe ključnih besed v onsite optimizaciji je spletna stran Pohištvo123.si vzmetnice. Ta prodajna spletna stran namreč vključuje kar nekaj besedila, kar je dobra poteza za spletno trgovino, ki se velikokrat spregleda. V tem besedilu avtor predstavi njihove izdelke na najboljši možen način in hkrati ohranja izjemen level optimizacije.

Mediji in povezave na primeru Bubamara.eu dječji bicikli in Panheat.si ir paneli

Veliko SEO pravil govori tudi o vključevanju različnih medijev na spletne strani in njihov vpliv na uvrstitve. Zato je dobro, da naši članki vključujejo slike in videje. Glede slik ni važno kakšen je njihov izvor, važno je ime slike, alter tekst in kot smo že prej povedali tudi besedilo na sliki.

Vključevanje videjev tudi pripomore k optimizaciji strani, še posebaj če je videjo iz platforme Youtube. Youtube je namreč v lasti Googla in zato bolj pripomore k uvrščanju na Googlu kot videji iz drugih platform in surovi mp4 videji na spletni strani.

Najboljšo uporabo medijev lahko vidimo na spletnih trgovinah kot Bubamara.eu. Prodajne spletne strani namreč velikokrat uporabljajo slike za prikazovanje svojih produktov. Na spletni strani dječji bicikli lahko vidimo tudi izjemno uporabo optimizacije v uporabi drugih vrstah medijev.

Youtube videje prikažemo na svoji spletni strani s pomočjo povezave, kar nam predstavi novo SEO pravilo. Dobro optimizirana spletna stran naj bi vedno vključevala nekaj povezav. Te povezave naj bi bile notranje (vodijo do naše strani/podstrani) in zunanje (vodijo do tujih spletnih strani).

Na spletni strani Panheat.si ir paneli lahko vidimo zelo dobro razmerje med količino vsebine in številom povezav. Spletna stran vsebuje več zunanjih in notranjih povezav, vse postavljene na natančen optimizaciji prijazen način. Spletna stran je nasplošno zelo optimizirana, in glede na njihovo uvrstitev lahko sklepamo, da imajo tudi aktivno offsite optimizacijo.

Osnovna SEO orodja

Vseh teh pravil ne moramo upoštevati brez pravilnih orodij. Čez leta optimizacije se je na spletu razvilo veliko SEO orodij, ki nam olajšajo optimizacijo spletnih strani.

Orodje WordPress nam na primer pomaga pri ustvarjanju spletnih strani, saj nam omogoči podrobno oblikovanje spletnih strani brez znanja html jezika. Podobno nam Yoast vtičnik za WordPress pomaga s optimizacijo, tako, da nam sproti prikazuje katera SEO pravila upoštevamo in kaj še moramo svojemu članku dodati.

Eno izmed SEO pravil, ki še jih nismo omenili pravi, da moramo na naši spletni strani vedno ciljati na nove ključne besede. Dobro orodje, ki nam lahko pomaga s tem je Keyword Sheeter, orodje v obliki spletne strani, ki vam lahko prikaže ogromno idej za raznolike ključne besede ob vstavljenem korenu besede.

Če to SEO orodje prikažemo na ključni besedi cestna ogledala, lahko vidimo, da nam Keyword sheeter takoj prikaže 13 idej za ključne besede o tej temi. To SEO orodje omogoča tudi nastavljanje lokacije iskanja ter jezika iskanja, ter nam glede na to prikaže najbolj popularne rezultate. Na tem primeru lahko vidimo kako bi to orodje uporabila spletna stran, ki želi ciljati na ključno besedo cestna ogledala, na primer POS-Plastika.si.

seo pravila

Priporočamo vam ogled spodnjega videja, ki se še bolj poglobi v tematiko SEO pravil. Ta videjo nam je tudi pomagal s ustvarjanjem tega članka in vam priporočamo tudi obisk kanala avtorja tega videja.