Zasnova bloga za 2022 | Kako zasnovati blog zapis, ki se bo uvrstil prvi na Googlu

Zasnova bloga je brez dvoma eden tistih korakov, ki vam lahko močno izboljšajo možnosti vaše uvrstitve na Googlu. Presenetljivo, se je veliko SEO piscev ne poslužuje. To vodi k nepovezanosti vsebine, kar pri pisanju ovira pisca samega, pri branju pa tudi vaše bralce.

V tem prispevku smo zato predstavili, kako napisati kakovostno SEO vsebino, ki bo vašo uvrstitev na Googlu izboljšala za vsaj nekaj mest.

 

Zasnova bloga

Izbira teme in razumevanje razlik med ključnimi besedami

Prvi korak v grajenju zasnove, je seveda izbira teme. Kako se odločiti o čem pisati? Pomagajte si s temi vprašanji:

  • Za koga pišete? (za podjetje, v prostem času, profesionalno/amatersko, …)
  • In če pišete profesionalno, vam je že bila določena tema?
  • Kje boste pisali? (na spletni strani, na spletni trgovini, …)
  • Komu ali čemu je vsebina namenjena? (bralcem, boljši uvrstitvi, nova vsebina za spletno stran, …)
  • Kdo so vaši ciljni bralci? (mladostniki, srednjih let, starejši, tisti, ki so zainteresirani v nek hobi, tisti, ki jih zanima finančno poslovanje, …)
  • O čem znate nekaj napisati? (vašem izdelku ali storitvi, optimizaciji, receptih, …)
  • O čem lahko poveste nekaj novega? 

Odgovori na ta vprašanja, bi vam morali podati vsaj okvirno idejo teme, o kateri boste pisali. Ko ste izbrali temo, ki ustreza vašim zmožnostim pisanja in interesu bralcev, lahko nadaljujete na naslednji korak – izbira ključne besede.

Da lahko izberete ustrezno ključno besedo za vašo blog zapis, morate razumeti osnovne razlike med ključnimi besedami. Te namreč delimo na:

  • longtail (dolgorepe) ključne besede
  • generične (krajše) ključne besede

Razložimo najprej katere besede spadajo pod dolgorepe besede. Kot pove že ime, so daljše (besedno zvezo sestavljajo 4 besede in več). Ker so tako dolge, obstaja veliko različnih kombinacij. Posledica tega je nizek mesečni obisk, oz. nizek iskalni volumen.

Generične ključne besede so kratke ključne besede, in imajo visok iskalni volumen. Posledično imajo tudi visoko konkurenco in na prvo mesto se je izjemno težko uvrstiti.

V obeh skupinah obstajajo izjeme oz. “izobčenci.” Tako poznamo dolgorepe besede z visokim iskalnim volumnom in generične z malo konkurence. 

Glede na namen vašega blog opisa je potrebno razlikovati med besedami, saj:

  • so dolgorepe besede bolj primerne za povečanje moči vaše spletne strani, ker se lažje uvrstite na prvo mesto
  • samo generične zagotovijo dovolj bralcev za možnost poslovanja
  • lahko analizirate vašo konkurenco

Zasnova bloga že temelji na določeni ključni besedi, zato jo morate določiti še preden pričnete z grajenjem zasnove.

Uporaba ključne besede je pomembna tudi za spletno trgovino | Panheat.si – Klimatske naprave

Ne pozabite, da je uporaba ključnih besed pomembna za celotno spletno stran – tudi spletno trgovino. Dober primer uporabe ključnih besed je spletna stran Panheat.si z besedo klimatske naprave.

klimatske naprave - zasnova bloga

Za zdaj še preskočite uvod

Uvod je eden najpomembnejših delov prispevka. Zakaj? Da jim je vsebina všeč ali ne, se bralci odločijo v povprečju pod 20 sekundah. Če v teh nekaj sekundah ne uspete v njih vzbuditi zavestnega zanimanja, bodo preprosto zapustili prispevek, vse kar ste napisali v nadaljevanju pa ne bo imelo pomena.

Grajenju uvoda morate zato posvetiti veliko pozornosti – in tega nima smisla delati, ko še vsebina za katero pišete uvod, ne obstaja.

Čeprav so nas vse skozi čas šolanja učili, da na začetku vedno najprej pride uvod, vas to lahko za pisanje na spletu po nepotrebnem omeji. Zasnova bloga samo predvidi uvod, da ga kasneje ne pozabite.

Funkcionalnost uvoda ni vezana na njegovo dolžino | Prvafina.si – Odkup nezapadlih terjatev

Uvod lahko šteje 200 besed ali pa 50 – njegova funkcionalnost ni odvisna od njegove dolžine. Bistveno je, da z uvodom:

  • ne dolgočasite bralcev,
  • ne navajate nepotrebnih informacij, za katere bralec še ni pripravljen,
  • zgradite “hook” s katerim pridobite bralčevo pozornost
  • bralca dobite na “svojo stran” v manj kot 20 sekundah

Funkcionalen uvod je npr. ta na spletni strani Prvafina.si, v vsebini Odkup nezapadlih terjatev. Na sliki opazite, da ni daljši od dveh vrstic – to spada pod “white space” copywriting trik in podzavestno privlači bralca.

odkup nezapadlih terjatev - zasnova bloga

Kako razčleniti vsebino na podlagi predvidene velikosti prispevka

Ko je tema določena in ključna beseda pripravljena mora pisec predvideti dolžino prispevka. Za onsite SEO prispevek je idealna dolžina med 2100 in 2400 besed. (vir: Hubspot)

Minimalno število besed za offsite SEO članek, da njegova dolžina ne ovira uvrstitve, je 600 besed. Očitno je, da offsite SEO članki zahtevajo manj dela, za boljšo uvrstitev.

Eno poglavje je strogo krajše od 300 besed, idealno približno 200 besed. Vsebina, dolga 600 besed, bi zato naj bila razčlenjena na tri poglavja.

Dolžine uvoda in zaključka v dolžino prispevka ne rabite všteti. Skupaj bi ta dva namreč naj štela največ 200 besed.

Členitev vsebine za prispevek Artritis – Magus.si

Ko razmišljate, kako bi lahko razdelili vašo vsebino, imejte v mislih, da je bolje, če poglavja ostanejo krajša. Tudi, če določeno poglavje vključuje samo dve vrstici in je teh dvajset, bo bralcu vsebina izgledala manj zahtevnejša od treh daljših poglavij.

Tako je vsebino za Artritis razčlenila spletna stran Magus.si (zasnova bloga seveda lahko vsebuje manj obširno delitev):

artritis - zasnova bloga

Začeti optimizacijo med ali po pisanju vsebine?

Zasnova bloga je tako končana. Za konec še odgovorimo na eno vprašanje, ki pogosto muči SEO pisce – ali optimizacijo izvajati ob pisanju vsebine, ali jo pričeti šele, ko je vsebina napisana?

To je odvisno od vsebine, ki jo pišemo. Poznamo namreč optimizirane članke in SEO članke. Ločijo se po namenu s katerim jih pišemo, in sicer:

  • Optimiziran članek je vsebina, ki je napisana s primarnim namenom, da bralcu nekaj povemo (to so npr. glavne vsebine na spletnih straneh, članki, po katerih so povprašali bralci, ali preprosto vsebine, katerih optimizacije ste se lotili šele, ko ste izvedeli za njo)
  • SEO članek je vsebina, ki jo pisec piše z namenom, da bo povečala moč spletne strani (zaradi kakovostne, optimizirane vsebine) in s tem posredno vplivala na boljšo uvrstitev ostalih vsebin na spletni strani

Ko torej pišemo SEO članek, se optimizaciji posvečamo že med pisanjem. Upoštevamo vsa SEO pravila, copywriting trike, različne formule in strategije, … Pri pisanju vsebine, ki jo na prvem mestu pripravljate za bralce, optimizacija sledi na koncu.

Optimiziran prispevek Izkaz poslovnega uspeha na spletni strani Ebonitete.si

Prispevek Izkaz poslovnega uspeha na spodnji sliki je iz spletne strani Ebonitete.si in je primer optimizirane vsebine – ne SEO članka. Iz nerazčlenjene vsebine namreč lahko sklepamo, da je bila optimizirana po tem, ko je že nastala.

izkaz poslovnega uspeha - zasnova bloga