Bloganje je dlje časa trajajoči proces, pri katerem nastajajo pisane vsebine o raznih (uporabnih) tematikah. Preden znamo napisati blog, moramo vedeti, kako formirati zasnutek bloga.
Že če nekaj minut brskate po spletu, boste naleteli na vsaj nekaj blogov, ki so se s svojo vsebino uspeli uvrstiti na prvo mesto na Googlu.
Ali je možno, da prvo mesto z načrtnim pisanjem bloga dosežemo tudi mi? Kako se lotiti kvalitetnega pisanja vsebine. Berite spodaj …
Kdo je SEO bloger
SEO bloger je spletni pisec, ki piše spletne vsebine z enim samim jasnim namenom – to je doseči prvo mesto na Googlu.
Prvo na mesto na Googlu je skorajda ne sveto mesto spletni marketing. Tam se zbira največ obiskovalcev, zato stran, ki je visoko uvrščena prejme največ prometa.
To seveda pomeni več potencialnih strank ali kupcev, itd.
Če je nek blog uvrščen na prvo mesto, pa še ne pomeni, da vam bo nekaj skušal prodati. Blogerji lahko služijo tudi pasivno (brez prodaje).
To se ponavadi dogaja s pomočjo oglasov. Naslednjič ko pripravljate kosilo, opazujte koliko oglasov imajo blogi z recepti.
Dodatno: Kaj je SEO optimizacija
SEO blogerji pišejo na vseh prodajnih spletnih straneh, ki imajo bloge | Zavarovanje terjatev – Prvafina.si
Na spodnji sliki vidite blog objavo iz spletne strani Prvafina.si, z naslovom Zavarovanje terjatev. Takšne uporabne vsebine spletna podjetja vključijo na spletno stran zato, da pomagajo obiskovalcem, če imajo ti dodatna vprašanja.
Samo spletna trgovina pogosto ponudi premalo informacij.
Izbiranje tematike
Izbiranje tematike je še najlažji del zasnove bloga. Vprašajte se:
- o čem govori vaša spletna stran (če že obstaja),
- kaj prodajate (preko spleta ali v fizičnem svetu),
- katere teme so vedno aktualne med Googlovimi uporabniki,
- o čem veste VI veliko povedati
Bolj podrobno kot poznate neko temo, lažje bo pisanje bloga na to temo.
Nerealno je pričakovati, da boste na neko temo vedeli čisto vse – zato je pred vsakim pisanjem blog objave potrebna temeljita raziskava, ki vam bo omogočila, da v kratkem besedilu s preprostimi besedami bralcem sporočite najnujnejše.
Večina podjetij v blogu piše o temah, ki so povezane z izdelkom, ki ga prodajajo | Magus.si – Boleče noge
Spletna stran Magus.si se ukvarja z elektromagnetno terapijo. Ta pomaga pri številnih zdravstvenih težavah. To jim omogoča širok izbor tem, ki jih lahko uporabijo v blogu.
Eden izmed takih prispevkov je Boleče noge.
Kako poiskati keyword (oz. ključne besede) za zasnutek bloga & blog vsebino
Prvi korak zasnove, s katerim si lahko močno pokvarite (ali izboljšate) uvrstitev, je iskanje ustrezne ključne besede.
Ključne besede v blog objavah niso samo besede, ki v kratkem povzamejo vsebino.
Hkrati so iskalni nizi, ki jih bodo Googlovi uporabniki vpisali v Google, da najdejo določeno vsebino.
Nekateri iskalni nizi so bolj uporabljeni kot drugi. To pomeni, da imajo posledično njihove ključne besede višji iskalni volumen (mesečni obisk), zato pa tudi višjo konkurenco.
Višji iskalni volumen je dobra kvaliteta ključne besede, zato ga vedno preverimo, preden pričnemo s pisanjem bloga za to ključno besedo.
Višji mesečni obisk namreč pomeni več bralcev.
Namig: Krajša kot je ključna beseda, višji iskalni volumen ima. (Primer: k. b. “klima” ima višji iskalni volumen, kakor k. b. “naprava za hlajenje in ogrevanje notranjih prostorov”)
Druga stvar, ki jo vsak bloger preveri pred pričetkom pisanja, je konkurenca in vrsta vsebine, ki je najbolj priljubljena za neko ključno besedo.
Če je prvih 5 rezultatov nekega iskalnega niza spletne trgovine, nima smisla prvega mesta za ta isti iskalni niz skušati doseči z blogom.
Zakaj? Ker Google očitno meni, da ljudje ob iskanju te ključne besede najbolj iščejo spletno trgovino in ne uporabnih vsebin.
Kako keyword, temo in korist splesti v naslov, ki generira največ klikov
Dober naslov je takšen naslov, ki napove temo in hkrati korist, ki ji bo bralec imel od vsebine.Ker je ključna beseda nosilec teme, jo vedno uporabimo v naslovu. Na začetku naslova ima večjo moč kakor na koncu.
Korist ali benefit je kratek stavek, ki navadno korist predstavi tako, da bralec težko “preskoči” to vsebino. Poglejmo si primer dobrega naslova za ključno besedo “SEO bloganje”:
SEO bloganje – Kako z vsebino pridobiti več kupcev
Ključna beseda je takoj na prvem mestu, sledi pa ji korist oz. benefit.
Razčlenjevanje vsebine na poglavja
Dober zasnutek bloga ima določena poglavja. Poglavja vsebine pa lahko pisec dobro določi samo, če že ve kakšna bo približna dolžina prispevka.
Minimum št. besed za SEO prispevek, je 300 besed. Maksimuma ni, a navadno ne presega več kot nekaj tisoč besed.
Najnovejši statistični podatki so pokazali, da se na prvo mesto na Googlu najpogosteje uvrstijo prispevki, ki imajo od 2000 do 3000 besed.
To je seveda mišljeno za onsite SEO prispevke in za ključne besede z visokim volumnom.
Nižji kot je iskalni volumen besede, krajši je lahko prispevek, ki se bo uvrstil na prvo mesto. Isto velja za offsite SEO.
Krajša kot so poglavja, lažje se bodo bralci lotili vsebine. Razlog za to je videz vsebine, če so podnaslovi gostejši. Izgleda namreč manj zahtevnejša. Zato je bolje, da ima vsebina več krajših poglavij, kakor manj daljših.
600 besed bi moralo vsebovati 2-3 poglavja. To pomeni, da ima eno poglavje največ 200 do 300 besed.
Kako razčleniti prispevek | Ebonitete.si – Bonitetna ocena podjetja
Prispevek Bonitetna ocena podjetja je odličen primer dobre razčlenitve vsebine. Poglejte si ga na povezavi.
Zakaj je potrebno načrtovati tudi uvod in zaključek
Tudi uvod in zaključek sta pomembna za zasnutek bloga, da ju med pisanjem vsebine ne pozabite dodati.
Mnogo piscev se ne zaveda velikega pomena, ki ga ima uvod v vsebini. Bralec se odloči, če bo vsebino zapustil, ali bral dalje že po 10-20 sekundah. To pomeni, da je ravno uvod tisti, ki bo bralca ali pritegnil ali pa odgnal.
Za zaključek velja, da ga mora sestavljati CTA (call to action) – klic k akciji. To je poziv, s katerim se vsakodnevno srečujemo (npr. Tukaj preverite več, Subscribe, itd.).
Če povzamemo, kaj mora vsebovati dober zasnutek bloga:
- pripravljen naslov,
- poglavja primerne dolžine,
- načrt za uvod, in zaključek s CTA
Sedaj pa na delo…
Viri :
3 – Spletni marketing na vgradneomare.eu
4 – Kako razvijamo spletno stran Mizarstvo.si
6 – Razvoj spletne strani otroškesobe.com
7 – Digitalni marketing na Trnulja
8 – SEO na magus.si