Vsi podjetniki, ki so že izkusili izvedbo in organizacijo ene ali več team building delavnic za zaposlene, imajo zagotovo mešane občutke o tem, ali je nek team building event dodana vrednost za podjetje in zaposlene, ali je pač strošek, za katerega bi bilo vredno, v bodoče temeljito razmisliti ali se teambuilding še splača ali pač sredstva namenijo za nekaj drugega.
Po eni strani, zaposleni dostikrat trdijo, da je team building dogodek zanje koristen in zelo uporaben, a lastniki podjetij, za slednje niti niso vedno povsem prepričani. Če pa že, pa ga ni dogodka, ki ga ne bi mogli v bodoče narediti še bolj učinkovitega in uporabnega.
Spodaj smo zato pripravili kratke nasvete o tem, kako se lahko prepričate, da ste z izvedbo team buildinga, za svoje zaposlene, naredili maksimalno dobro tudi za podjetje, obenem pa bodo nasveti prišli še posebej prav tistim, ki team building izlet ali program organizirate redno in ste seveda še toliko bolj zainteresirani, da bo izvedba vsakega naslednjega team building eventa, še boljša.
Da bi lahko spremljali učinkovitost team buildinga, je zraven stroškovne evidence (koliko stane celotna izvedba team building programa vključno z morebitno prenočitvijo, najemom govorcev in motivatorjev, plačilom animatorjev in organizatorjev, najemom prostora, šotorov, pripomočkov, igral, ipd, obiskom izletov, kulinariko, glasbo), potrebno že pred samim team building program osmisliti in definirati cilje team buildinga.
V kolikor je le mogoče naj ne bodo definirani cilji team buildinga zgolj zapis vsebinske narave; npr. izboljšanje motivacije, komunikacije, veščin, itd… ampak naj bodo le ti kvantitativno, oštevilčeno merljivi.
Team building je lahko npr. namenjen izboljšanju rezultatov prodaje, pri čemer si za cilj lahko postavimo izboljšanje 10% napram enakemu obdobju lani. Team building program je lahko namenjen izboljšanju učinkovitosti proizvodnje, pri čemer je lahko npr. merljiv cilj izboljšanje norme proizvedenega kosa za x %. In tako naprej.
O idejah, primernih za team building, smo pisali tudi tukaj.
V nekaterih primerih je kvantitativne cilje organizacije team building in motivacijskih dogodkov, težko opredeliti. V teh primerih si je potrebno za definiranje ciljev vzeti več časa, hkrati pa nekatere cilje lahko zasledujemo tudi s pomočjo neodvisnih anket zaposlenih. Slednje uporabljamo v primerih, ko želimo s team buildingom izboljšati splošno vzdušje zaposlenih v podjetju, a tega težko pretvorimo v številko).
Metode anketiranja zaposlenih so seveda različne, a v vsakem primeru se je na pravilno metodo potrebno dobro pripraviti, saj bo v nasprotnem naš team building dogodek, res nič drugega, kot lepa zabava v očeh zaposlenih, v očeh vodij in lastnikov, pa nepotreben strošek.
Preverite še idejo za team building na hrvaških otokih.